Thursday, January 7, 2010

Kisah Aku dan Si Ti...

Kali ni aku nak kongsi pengalaman kisah aku dan Cik Si Ti... ni. Pada beberapa hari lalu..aku telah ternampak Cik Si Ti berlegar-legar kat area dapur umah aku..Si Tikusla..hehehe..Aku pun dengan bengangnya cuba mengambil penyapu nak ketok..tapi tahula si tikus ni lagi cepat setiap sudut dapur rumah aku...Dia sudah masuk bilik stor aku simpan barang2 makanan y aku bwk stok 3tahun kat sini plak..lg bikin pns ni!!Aku selongkar semua kotak2 dalam bilik stor tu..last2 aku ternampakla ekornya.."oooo..menyorok yer??"!!!siap ko jap g!!Dengan bantuan anak bini aku..hahahahhaha,aku berjaya menangkap tikus tu hidup2..aku pun apa lagi??jadila "Bad Boy" jap..aku letak dalam plastik, nak bunuh tak sampai hati..dosa tu..aku plan nak buang si tikus ni tempat lain bila aku nak kuar makan malam kang..

Sedang aku dah setel masukkan tikus tu dalam plastik..dengan senang hati seekor lagi kelibat tikus melarikan diri dari bilik stor tu keluar pintu...cilakos tol!!rupanya dok berasmara dana si tikus ni dalam dapur aku..port clear ke apa??haha..tapi ini dah buat hati aku panas...takpe..sok aku kasi ko perangkap tikus!!

So, sambung balik si tikus yang aku dapat ni..aku pun bersiap2 nak kuar makan malam..aku letak tikus tu kat kaki aku dalam keta..senang nak amik campak kang..drive punya drive sambil borak smpaila kat kedai..sudah lupala plak mau buang itu tikus..pas makan aku masuk keta terpijak plastik baru teringat sama itu tikusla..aku angkat plastik nak buang..alamak!!!!tikus sudah berjaya memboloskan diri..cis!!!cilakos!!dia sudah gigit itu plastikla..adoi!!

Aku pun balik je rumah terus, dan sampai umah aku buka semua pintu kereta aku dengan harapan tikus tu akan keluar...dan aku letak sekali gam tikus untuk pasangan seekor lagi yang berlari2 anak depan aku berjaya selamatkan diri tu...

Kemudian, esoknya perangkap gam tikus aku tu sudah mengena..dua ekor sudah melekat kat itu gam la..so dengan jayanya misi aku tercapai..aku pun lega bangat tikus dalam kereta dah tertangkap...

Then, satu malam aku keluar p layan badminton ngan member aku..ondaway p court badminton..member aku cakap.."apa bnda ni aku rasa geli2 kat kaki aku?weeeiiii Muizz!!ko bela tikus dalam kereta ker??..aku pun terkezut dengar...apa??tikus???yang dalam kereta tu tak kuar lagi???alamak!!ini mendatangkan masalah..aku rileks..tgu sok aku letak perangkap dalam kereta lak...

Soknya aku buka semua pintu lagi dan letak gam tikus...namun tiada hasil!!smpaila semalam..aku telah merasakan sesuatu dalam kereta aku yang lain dari yang lain...nak tahu apa?????bau yang mengharumkan...Bau kencing tikus dan bau kematian...adoi!!!masalah negara sungguh!!!

So smpai hari ni aku masih tak dapat kesan mana si tikus tu telah membunuh diri dalam kereta aku..dahla kecik badan ko..awat ko tak mati tempat lain??aku dah buka pintu suh ko bunuh diri tempat lain..hampeh punya tikus!!pening kepala aku dibuatnya...mana aku nak cari si tikus tu dalam kereta??puas aku selongkar dalam kereta..tak nampak pun..yang ada hanyala bau busuk!!!takpe..kang petang aku usaha lagi..usaha tangga kejayaan!!

Orait...that's all!!

No comments:

Post a Comment