Friday, January 22, 2010

CaRa Nak Download Melalui Iphone...

Salam kepada yang berminat nak terima perkongsian aku ni..

Mungkin apa aku nak bagi ni dah lama korang tahu..Kalau dah lama korang tahu..aku sediakan warkah ni untuk sesiapa yang tak tahu plak..hehe..so kalau ada sesiapa yang rasa nak download apa2 yang free dalam program "App Store"..korang plak tak reti mcmner nak mendownload bnda ni..aku kasi ajar skit..

Perkara pertama nak kena ada ialah Iphone korang yang sedang berinternet..make sure Iphone korang tu ada internet,kalau takde..baik korang tak payah pakai Iphone..takde maknanyer Iphone Without Internet..Nothing!!

So, kalau dah ada..tak kesahla skrg pakej kat Malaysia pakai pakej apa, atau korang dok melepak kat Kedai@Restaurant yang ada Wifi..korang tekan icon App Store tersebut. Tengok gambar---->


Bila dah terbuka application tu..amik categories kat bahagian bawah tu dan akan kuar mcm gambar kat bawah, skrg aku amik Facebook untuk jadikan cth:--->



Kemudian amik "top free" dan amik facebook tu..



Akan keluar mcm kat bawah..tekan free tu..dan kemudian install..





Nanti dia akan mintak masukkan username dan jugak password..So korang gunalah yang aku punya ni..tak rugi pun aku korang nak guna..hehe!!



So, selesailah apa korang nak install..pasni nak install apa2 bolehlah guna cara ni..kebanyakan cara ni hanya dapat program lite jer dan tak berapa best..kalau nak cara download full version dan macam2..aku cari hari lain untuk cuba tulis blog lagi...

Wslam.

No comments:

Post a Comment